głos lektora do reklamy
portfolio exio

Identyfikacja wizualna kęty

Identyfikacja wizualna

Nie ma fachowej firmy, bez bardzo dobrze ukształtowanej marki. To baza obecnego biznesu. Na szczęście coraz więcej biznesmenów zdaje sobie z tego sprawę i inwestuje środki finansowe w wybudowanie brandu. Wszystko zaczyna się od skonstruowania identyfikacji wizualnej firm.
Identyfikacja wizualna to pełen system, na który składa się wiele modułów. Co istotne, wszystkie te elementy muszą być ze sobą spoiste. Dopiero wówczas można mówić o fachowej identyfikacji wizualnej. Na system ten konstruuje się m.in. logotyp firmy, kolorystyka firmy, użytkowana w oficjalnych pismach czcionka, a nawet wygląd domów zewnętrzny a także ich wystrój we wnętrzu, projekt artykułów a także opakowań, i wizerunek materiałów marketingowych. I w tym wszystkim jak wcześniej wspomniano konieczna jest spójność. Nie należy np. w jednym zakresie wykorzystywać jakiś odcieni, a gdzie indziej zupełnie innych. To nie ma nic wspólnego z fachową identyfikacją wizualną.
Wszystkie te reguły zapisywane są w tzw. księdze identyfikacji wizualnej, często nazywanej także księgą znaku. Jest to coś w rodzaju biblii dla marki. Jest ona używana np. przy adaptacji przeróżnego rodzaju kampanii reklamowych oraz marketingowych. Studia graficzne i agencje reklamowe otrzymują od firmy księgę znaku i projektując każde materiały muszą się dokładnie trzymać wyznaczonych tam reguł.
W celu przygotowania księgi identyfikacji wizualnej lepiej jest się udać do kompetentnej agencji marketingowej. Tam konstrukcją marki zajmą się profesjonaliści posiadający niemałe doświadczenie w budowie nie jednej księgi znaku.


Możliwość komentowania jest wyłączona.

organizacja festynów wrocław